5ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΦΥΛΑ!!


5η  ΟΜΑΔΑ:  «Η ΠΡΟΙΚΑ»

ΚΕΙΜΕΝΑ:

1.Γ.Ξενόπουλος,  Στέλλα Βιολάντη                                               
2. Ε. Ροΐδης, Ψυχολογία Συριανού συζύγου      



 
Με βάση τα παραπάνω κείμενα  που αναλύσαμε στην ενότητα «Τα φύλα στη λογοτεχνία» και την υποενότητα «Προίκα »  να επιλέξετε μια από τις ακόλουθες ομαδικές εργασίες:

1. Αφού λάβετε υπόψη σας τα κριτήρια μιας αξιοπρεπούς παρουσίασης (PowerPoint<ppt), με βάση τον ιστότοπο, να παρουσιάσετε (σε μορφή PowerPoint<< ppt) το θεσμό της προίκας, όπως κυριαρχεί στα παραπάνω λογοτεχνικά κείμενα, συγκριτικά  με τη σύγχρονη εποχή.                                                       
Η παρουσίαση  να περιλαμβάνει 8-10 διαφάνειες .

Η΄   

2.Να παρακολουθήσετε

α.στον ιστότοπο τις οδηγίες  ( tutorial) δημιουργίας ενός  blog στο blogger Google καθώς και

 β.στον ιστότοπο  στοιχεία   για το έθιμο της προίκας στην Ελλάδα

και να δημιουργήσετε ένα blog αναρτώντας ένα άρθρο με θέμα: «Ο θεσμός της προίκας : παρωχημένος ή όχι; »

Ή

3.Να διασκευάσετε σε θεατρικό μονόπρακτο το έργο του Ροΐδη, να το καταγράψετε σε word και να το παρουσιάσετε . Θα μπορούσε  να ηχογραφηθεί (με τη βοήθεια κινητού ή tablet) και να ανέβει σε blog που δημιούργησαν οι άλλες ομάδες.



Η΄
4. Να δημιουργήσετε κολάζ με εικόνες που αναφέρονται στο θεσμό της προίκας σε word και με την βοήθεια υπερσυνδέσμων συνδυάστε τις εικόνες με αντίστοιχα τραγούδια από το youtube.

4ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΦΥΛΑ!!


4η ΟΜΑΔΑ: ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΒΑΣΑΝΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ

                         ΚΕΙΜΕΝΑ:

1.Χρήστος Χρηστοβασίλης  Η δόλια η μάνα                                            
2. Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης , Το χριστόψωμο                
3.Γ.Ξενόπουλος, Στέλλα Βιολάντη             

Με βάση τα παραπάνω κείμενα  που αναλύσαμε στην ενότητα «Τα φύλα στη λογοτεχνία» και την υποενότητα «Γυναίκες βασανισμένες από τη ζωή »  να επιλέξετε μια από τις ακόλουθες ομαδικές εργασίες:




1. Αφού λάβετε υπόψη σας τα κριτήρια μιας αξιοπρεπούς παρουσίασης (PowerPoint<ppt), με βάση  τον ιστότοπο , να παρουσιάσετε (σε μορφή PowerPoint<< ppt) τη μορφή των βασανισμένων από τη ζωή γυναικών , όπως κυριαρχεί στα παραπάνω λογοτεχνικά κείμενα, συγκριτικά  με τη σύγχρονη  απεικόνιση τους                                                                                        

Η παρουσίαση  να περιλαμβάνει 8-10 διαφάνειες .


Η΄   


2.Να παρακολουθήσετε:


Α. στον   ιστότοπο  τις οδηγίες  ( tutorial) δημιουργίας ενός  blog στο blogger Google καθώς και


β. στον ιστότοπο άρθρο που αναφέρεται στα δικαιώματα των γυναικών


και να δημιουργήσετε ένα blog αναρτώντας ένα ποίημα ή ένα πεζό κείμενο ή ένα άρθρο με θέμα: «Γυναίκες και δικαιώματα» στο οποίο να αναφερθείτε στα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι γυναίκες στο παρελθόν και σε αυτά που αντιμετωπίζουν σήμερα.



Η΄
3. Να δημιουργήσετε κολάζ με εικόνες που αναφέρονται σε γυναίκες βασανισμένες από τη ζωή σε word και με την βοήθεια υπερσυνδέσμων συνδυάστε τις εικόνες με αντίστοιχα τραγούδια από το youtube.









3ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΦΥΛΑ!!


3η ΟΜΑΔΑ :   MANA- MHTΡΙΚΗ ΑΓΑΠΗ

              ΚΕΙΜΕΝΑ:

1.Χρήστος Χρηστοβασίλης Η δόλια η μάνα 
2. Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης , Το χριστόψωμο   
3. Του νεκρού αδερφού


Με βάση τα παραπάνω κείμενα  που αναλύσαμε στην ενότητα «Τα φύλα στη λογοτεχνία» και την υποενότητα «Μάνα- Μητρική αγάπη»  να επιλέξετε μια από τις ακόλουθες ομαδικές εργασίες:

1.Αφού λάβετε υπόψη σας τα κριτήρια μιας αξιοπρεπούς παρουσίασης (PowerPoint<ppt), με βάση   τον ιστότοπο , να παρουσιάσετε (σε μορφή PowerPoint<< ppt) τη μητρική αγάπη ,όπως κυριαρχεί στα παραπάνω λογοτεχνικά κείμενα συγκριτικά  με τη σύγχρονη  μορφή της.                                                                       

Η παρουσίαση  να περιλαμβάνει 8-10 διαφάνειες .

Η ΄ 

          

2.Να παρακολουθήσετε

α.στον  ιστότοπο  τις οδηγίες  ( tutorial) δημιουργίας ενός  blog στο blogger Google καθώς και
β.στον  ιστότοπο τα ωραιότερα τραγούδια για τη μάνα

και αφού δημιουργήσετε ένα blog  να κάνετε μια ανάρτηση με θέμα:  

«Η ιδανική μορφή μητέρας » Η ανάρτηση θα μπορούσε να έχει τη μορφή ημερολογίου  ή ποιήματος ή επιστολής.


Στην περίπτωση του ποιήματος με τη συμβολή του ιστότοπου   , μετατροπής στίχων σε μουσική,  θα μπορούσε να μελοποιηθεί , να ηχογραφηθεί (με τη βοήθεια κινητού ή tablet) και να ανέβει στο blog σας.



Η΄
3. Να δημιουργήσετε κολάζ με εικόνες που αναφέρονται στη μορφή της μάνας σε word και με την βοήθεια υπερσυνδέσμων συνδυάστε τις εικόνες με αντίστοιχα τραγούδια από το youtube.




2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΦΥΛΑ!!


2η ΟΜΑΔΑ :   Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ-ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

                   ΚΕΙΜΕΝΑ:
1.Γ.Ξενόπουλος, Στέλλα Βιολάντη
2. Β. Κορνάρος , Ερωτόκριτος, [Ήρθεν η ώρα κι ο καιρός],
3. Ε. Ροΐδης, Ψυχολογία Συριανού συζύγου                                    
4.Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, Το άνθος του γιαλού


Με βάση τα κείμενα σας που αναλύουν τις σχέσεις των δύο φύλων  σε παλαιότερες εποχές και την υποενότητα «Η δύναμη του έρωτα-αγάπης» να επιλέξετε μια από τις ακόλουθες ομαδικές εργασίες:




1.Να παρακολουθήσετε:                                                                 

 α.στον  ιστότοπο τις οδηγίες  ( tutorial) δημιουργίας ενός  blog στο blogger Google καθώς και
β. στον ιστότοπο : Πύλη για την ελληνική γλώσσα,  
 το τρίτο στάσιμο της τραγωδίας « Αντιγόνη , Σοφοκλέους» και να δημιουργήσετε ένα blog αναρτώντας ένα ποίημα ή ένα πεζό κείμενο ή ένα άρθρο με θέμα  την δύναμη του Έρωτα-Αγάπης.  


2. Αφού λάβετε υπόψη σας τα κριτήρια μιας αξιοπρεπούς παρουσίασης (PowerPoint<ppt), με βάση   τον ιστότοπο , να παρουσιάσετε (σε μορφή PowerPoint<< ppt) τη δύναμη του έρωτα και της αγάπης, όπως κυριαρχεί στα παραπάνω λογοτεχνικά κείμενα, συγκριτικά  με τη σύγχρονη μορφή .                   

Η παρουσίαση  να περιλαμβάνει 8-10 διαφάνειες .




Η΄
3. Να δημιουργήσετε κολάζ με εικόνες που αναφέρονται στη δύναμη της αγάπης σε word και με την βοήθεια υπερσυνδέσμων συνδυάστε τις εικόνες με αντίστοιχα τραγούδια από το youtube.


1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΦΥΛΑ!!


1Η ΟΜΑΔΑ: ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ-  ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΠΕΡΙ ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΦΥΛΟΥ

ΚΕΙΜΕΝΑ:

1.Γ.Ξενόπουλος, Στέλλα Βιολάντη

2 Β. Κορνάρος, Ερωτόκριτος, [Ήρθεν η ώρα κι ο καιρός]

    3.    Του νεκρού αδερφού                        

Με βάση τα παραπάνω κείμενα  που αναλύσαμε στην ενότητα «Τα φύλα στη λογοτεχνία» και την υποενότητα «Πατριαρχική οικογένεια»  να επιλέξετε μια από τις ακόλουθες ομαδικές εργασίες:


1. Αφού λάβετε υπόψη σας τα κριτήρια μιας αξιοπρεπούς παρουσίασης (PowerPoint<ppt), με βάση  τον ιστότοπο , να παρουσιάσετε (σε μορφή PowerPoint<< ppt) το πατρικό – αντρικό πρότυπο, όπως κυριαρχεί στα παραπάνω λογοτεχνικά κείμενα, συγκριτικά  με τη σύγχρονη  μορφή του.                                    

Η παρουσίαση  να περιλαμβάνει 8-10 διαφάνειες .


Η ΄           


2. Να παρακολουθήσετε:


 α.στον  ιστότοπο τις οδηγίες  ( tutorial) δημιουργίας ενός  blog στο blogger Google καθώς και


β.στον ιστότοπο το βίντεο  "77 καλλιτέχνες τραγουδούν Ερωτόκριτο " 


και να δημιουργήσετε ένα blog κάνοντας ανάρτηση  με θέμα: «Ο ρόλος του πατέρα. Αφέντης ή όχι;»Η ανάρτηση θα μπορούσε να έχει τη μορφή ημερολογίου  ή ποιήματος ή επιστολής.                        
 Στην περίπτωση του ποιήματος ,με τη συμβολή  του ιστότοπου  μετατροπής στίχων σε μουσική  θα μπορούσε να μελοποιηθεί , να ηχογραφηθεί (με τη βοήθεια κινητού ή tablet) και να ανέβει στο blog.




Η΄
3. Να δημιουργήσετε κολάζ με εικόνες που αναφέρονται στη μορφή του πατέρα σε word και με την βοήθεια υπερσυνδέσμων συνδυάστε τις εικόνες με αντίστοιχα τραγούδια από το youtube.



ΔΟΜΙΚΑ ΜΕΡΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΩΝ-ΣΥΛΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

ΔΟΜΙΚΑ ΜΕΡΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΩΝ<<<ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 1. ΕΞ.2005  Τα ομαδικά παιχνίδια υπηρετούν μεγάλο ηθικό σκοπό: σε συνηθίζουν να υποτάξ...