ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
1. Β2.
Να επισημάνετε τα δομικά στοιχεία της έβδομης παραγράφου
Β2. Θεματική περίοδος: << Τα ομαδικά
παιχνίδια …γενική ενέργεια >>
Σχόλια / λεπτομέρειες: << Να μη
νιώθεις…, έθνος >>
Πρόταση κατακλείδα : << Έτσι, από
σκαλοπάτι… της ενέργειας >>
2. 2. Η τρίτη παράγραφος του κειμένου
αναπτύσσεται με την αφήγηση
παραδειγμάτων και την περιγραφή καταστάσεων
που αντλούνται από την ιστορική πραγματικότητα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.
Με την παράθεση των θλιβερών ιστοριών του γιατρού Ντούσσελ και των
προσωπικών της βιωμάτων η συγγραφέας
συγκεκριμενοποιεί με
παραστατικότητα και ζωντάνια την απάνθρωπη
μεταχείριση των Εβραίων από τους Γερμανούς. Κατά συνέπεια επιτυγχάνεται
παραστατικότητα και προσδίδεται ζωντάνια στο κείμενο, γεγονός που δίνει τη
δυνατότητα στους αναγνώστες του ημερολογίου να συναισθανθούν πιο άμεσα και
έντονα την τραγική πραγματικότητα.
3. Β.2 Δομή:
Θεματική πρόταση: Αξιοπρόσεκτες ... στην
εκπαιδευτική διαδικασία.
Λεπτομέρειες: Παρατηρείται π.χ. Δυσκολία
... ή από το οικογενειακό τραπέζι.
Πρόταση κατακλείδα: δεν υπάρχει.
Ανάπτυξη:
Η παράγραφος αναπτύσσεται με συνδυασμό
μεθόδων: Με παραδείγματα και αίτιο-αποτελέσματα. Στη θεματική πρόταση
αναφέρονται οι επιπτώσεις της διαφορετικής αίσθησης του χρόνου στην
εκπαιδευτική διαδικασία και στις λεπτομέρειες καταγράφονται συγκεκριμένα
παραδείγματα. Στη συνέχεια αναφέρεται η μη εναρμόνιση της αίσθησης αυτής με
τους ρυθμούς της
εκπαιδευτικής διαδικασίας (αίτιο) και οι
συνακόλουθες επιπτώσεις της
(αποτελέσματα).
4. Β2.
α. Η δομή της παραγράφου είναι:
Θεματική περίοδος: ≪Αποκαλύπτεται …. υπόσταση≫
Σχόλια-Λεπτομέρειες: ≪Από τη μια …. συμφερόντων του≫
Πρόταση Κατακλείδα: ≪Η υπερφίαλη …. υπάρξεως≫
Γλωσσικές Ασκήσεις Λυκείου: Τρόποι
ανάπτυξης παραγράφου
5. Η
δομή της παραγράφου είναι τριμερής. Ειδικότερα:
Θεματική περίοδος: Η θεραπευτική λοιπόν...
μετά βδελυγμίας.
Σχόλια: Ωστόσο θα πρέπει... αναπαραγωγική
κλωνοποίηση.
Κατακλείδα. Και στην εποχή της
παγκοσμιοποίησης.... των γονιδίων.
6. Η
δομή της παραγράφου είναι τριμερής. Ειδικότερα:
Θεματική περίοδος: Τον παιδευτικό ρόλο...
κατάρτιση του μαθητή.
Σχόλια: Οι εκπαιδευτικοί προσφέρουν... στο
ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
Κατακλείδα. Ο εκπαιδευόμενος λοιπόν...
φορέα της παιδείας.
7. Η
δομή της παραγράφου είναι διμερής, καθώς δεν υπάρχει κατακλείδα. Ειδικότερα:
Θεματική περίοδος: Η δημοκρατία... των ορίων
της.
Σχόλια: Όσο ιερόσυλη κι αν είναι... που
υποτίθεται ότι υπηρετούν.