ΑΡΘΡΑ


                   «ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ»


    Αγαπητή μαθήτρια- Αγαπητέ μαθητή του 21ου αιώνα


   Θα σου μιλήσω απλά, ας μου δοθεί αυτή η χάρη…!


   Καθώς περνούν αργά τα διδασκαλικά μου χρόνια ,έχοντας μπει σε πάμπολλες αίθουσες διδασκαλίας, έχοντας αντικρίσει  πολλά ζευγάρια μάτια σαν και τα δικά σου επίτρεψέ μου να υποβάλλω ένα αίτημα:


       Δε θέλω να σου επιβάλλω έτοιμες απόψεις για τον κόσμο.


       Άσε με μόνο να σου δείξω το δρόμο ,    


                                                                                    η διαδρομή είναι δική σου….!!


   Εσύ θα απολαύσεις το ταξίδι της γνώσης. Εγώ απλά προσπαθώ  να συμβάλλω στο να «γεμίσεις» τη ψυχή σου με αρετές όπως υπομονή, επιμονή,  θάρρος γνώμης, ελευθερία βούλησης και τόσες άλλες για να μπορείς να αποφύγεις τους Λαιστρυγόνες και τους Κύκλωπες φιλοδοξώντας να φτάσεις στη δική σου Ιθάκη.


  Χρόνια και χρόνια αντικρίζω τα μάτια σου, ακούω τις απορίες σου, δέχομαι τις διαμαρτυρίες σου, αφουγκράζομαι τους ψιθύρους σου, τις φωνές, τις αποδοκιμασίες σου ..!  Νιώθω  πως με κοιτάς! Ξέρω ότι μ΄ ακούς!                                                 

 Άραγε με βλέπεις;;;;


   Από την άλλη πλευρά , θαυμάζω το θάρρος σου, μένω έκπληκτη μπροστά στο κριτικό σου πνεύμα,  μοιράζομαι τις ανησυχίες σου για το μέλλον, συμπάσχω αντιμετωπίζοντας τα προβλήματά σου.


  Σε παρατηρώ….!!!


  Προσπαθώ να επαναπροσδιορίσω την ύπαρξή μου , την οντότητά μου, την εκπαιδευτική μου ιδιότητα διδάσκοντάς σε. Δώσε μου  το δικαίωμα να το πραγματοποιήσω. Άκουσέ με και στη συνέχεια κρίνε με.  Δεν περιμένω άμεσα να εκτιμήσεις την προσφορά μου. Δεν επιδιώκω την επιβράβευση, δεν αρέσκομαι σε κολακείες. Δε φιλοδοξώ να πάρω τη θέση του υπολογιστή σου.


   Άλλος είναι ο ρόλος μου.


  Θα μου ήταν αρκετό να «αιχμαλωτίσω» για λίγο, έστω για λίγα λεπτά, την προσοχή σου καθώς διαβάζω με «στόμφο» την  Αντιγόνη του Σοφοκλή , καθώς αναλύω τα αίτια της Εικονομαχίας, επισημαίνω τους τρόπους ανάπτυξης παραγράφων και παίρνω θέση ενάντια στα λόγια της μητέρας στο «Στέλλα Βιολάντη» του Ξενόπουλου. Θα μου ήταν αρκετό να σε αγγίξει κάτι από αυτά που λέω .


  Γνωρίζω πολύ καλά ότι δεν είμαι η μόνη φιλόλογος που το προσπαθεί κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το βλέπω στα μάτια σου ,το παρατηρώ στο αργό βήμα σου μόλις ακουστεί ο ήχος του κουδουνιού που σε καλεί στην αίθουσα. Το νιώθω καθώς υψώνω τη φωνή μου για να σε «επαναφέρω»  στην τάξη και συ αντιδράς αργά, νωχελικά , αδιάφορα πολλές φορές, ή υπακούς στα «πρέπει».


  Όμως, τότε θυμάμαι τα λόγια του Ελύτη και γαληνεύω, χαμογελάω.


 «Είσαι νέος, νέα, άρπαξε την αστραπή, πιάσε το πρέπει από το γιώτα και σύρε το ίσαμε το πι».


   Είσαι νέος, νέα . Αυτό είναι το χαρακτηριστικό σου, το άλλοθί σου, το δώρο της ζωής.


   Αλλά εγώ θέλω να με προσέξεις. Θέλω να με ακούσεις. Θέλω να με σεβαστείς.  Συνειδητοποιώ ότι τα δικά μου  «θέλω» , συχνά δεν  αγγίζουν τα δικά σου! Παρόλα αυτά Θα ήθελα να είμαι ο μέντοράς σου αρκεί να το θέλεις και εσύ …


  Ξέρω ότι μόλις τελειώσεις το σχολείο δε θα θυμάσαι ούτε το όνομά μου….!!!               Αν όμως, αυτό συμβεί , αν τύχει και το επαναφέρεις στη μνήμη σου παρακαλώ τον Ύψιστο να είναι για καλό. Να έχω συμβάλλει ,έστω και ελάχιστα , στη διεύρυνση του πνεύματός σου, στη  σωστή σου διαπαιδαγώγησή, στη διαμόρφωση του χαρακτήρα σου, στην ανάπτυξη της κριτικής σου ικανότητας, στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου σου, στον επαγγελματικό σου προσανατολισμό, στον εξοπλισμό σου  με σωστά  εφόδια  για την αντιμετώπιση των αντιξοοτήτων της ζωής .


   Μόνο τότε θα έχω πλησιάσει το διδασκαλικό  μου σκοπό , θα έχω προσεγγίσει τους  εκπαιδευτικούς μου στόχους, θα βρω το κουράγιο να συνεχίσω, να παλέψω για καλύτερη παιδεία, σωστότερα σχολεία, σχολεία που θα σέβονται το μαθητή, θα του αναγνωρίζουν το δικαίωμα στη γνώση, στη ζωή…! Θα σέβονται όμως και το δάσκαλο αναγνωρίζοντάς του το δικαίωμα μετάδοσης γνώσεων, το δικαίωμα διδασκαλίας…


   Με συγχωρείς αν καταχράστηκα το χρόνο σου, αν προσπάθησα να αιχμαλωτίσω τη σκέψη σου, αλλά είχα «ιερό» σκοπό,


   αγαπητή μαθήτρια, αγαπητέ μαθητή,


 Μαρία, Γιώργο, Δήμητρα, Κώστα, Αγγελική, Θανάση, Ελένη, Αναστάση, Αλίκη, Θωμά, Κωνσταντίνα, Βασίλη, Μαριάννα, Άγγελε, Χριστίνα, Γιάννη, Ροζαλία, Αποστόλη ,Αλεξάνδρα, Θοδωρή, Ιουλία, Στέφανε, Μαρκέλλα, Νίκο, Αμαλία….


  


  Ελπίζω να «κέρδισα»,


                                                  τώρα  τουλάχιστον,


                                                                                       έστω και για λίγο, 


                                                                                                                              την προσοχή Σου.


 


 

                                                                                                                                                                   Π.Σ.          

ΔΟΜΙΚΑ ΜΕΡΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΩΝ-ΣΥΛΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

ΔΟΜΙΚΑ ΜΕΡΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΩΝ<<<ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 1. ΕΞ.2005  Τα ομαδικά παιχνίδια υπηρετούν μεγάλο ηθικό σκοπό: σε συνηθίζουν να υποτάξ...